حركاتي براي تقويت عضلات سينه‌اي
تانگ سودو
تانگ سودو

تقویت عضلات سینه (1)تقويت عضلات ناحيه سينه گاهي اوقات هنگام انجام فعاليت‌هاي ورزشي فراموش مي‌شود، اما داشتن عضلات سينه‌اي (پكتوراليس)‌ قوي بسيار ارزشمند است. عضلات سينه‌اي هنگام هل دادن يا كشيدن اجسام به كمك‌تان مي‌آيد. علاوه بر آن ورزيدگي اين عضلات شكل بالاتنه را متناسب و زيبا نگه مي‌دارد.
اكثر حركاتي كه براي تقويت ناحيه سينه طراحي مي‌شوند، بر پايه حركت شنا قرار دارند. بنابراين ممكن است ابتدا همه آنها به نظرتان يكسان باشند، ولي در عمل اين طور نيست. حتي يك تغيير كوچك در حركت ورزشي مي‌تواند نتايج آن را به مقدار زيادي تحت تاثير قرار دهد. خوبي حركات در اين است كه به وسايل خاصي نياز ندارد و در هر جايي قابل انجام است.

حركت اول: تكيه‌گاهي را كه 15 الي 30 سانتي‌متر بلندتر از سطح زمين باشد، پيدا كنيد. همانند حركت شنا روي زمين قرار بگيريد، اما پاهايتان را روي تكيه‌گاه قرار دهيد. حالا همانند حركت شنا با خم كردن آرنج، بدن خود را به زمين نزديك كنيد. سپس آرنج را باز كرده و دوباره بدن خود را بالا بياوريد.

دقت داشته باشيد نبايد آرنج خود را تا انتها صاف كنيد و هميشه آن را كمي خميده نگه داريد تا كشش از روي دست‌هاي شما برداشته نشود.

حركت دوم: براي انجام اين حركت به يك زمين صيقلي نياز داريد. در حالت حركت شنا قرار بگيريد ولي زير دست‌هاي خود يك ليف حمام قرار دهيد. حالا به دست‌هاي خود اجازه دهيد به آهستگي روي زمين سر خورده و از همديگر دور شوند تا جايي كه سينه شما به زمين نزديك شود. حالا دوباره دست‌هايتان را به يكديگر نزديك كنيد تا سينه به نقطه اوليه بازگردد. در طول حركت، آرنج‌هاي خود را همواره در حالت خميده حفظ كنيد. اين حركت را به همراه حركت قبلي روزي 10 بار انجام دهيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: برچسب:,
ارسال توسط Hadi Marhaj

پیغام مدیر
اعطای نمایندگی سبک در استان(در بخش آقایان و بانوان) به افراد واجد شرایط. تلفن تماس(بعد از تایم اداری):-----09132184972 09307004972-----
با تشکر